راه اندازی سرویس تعیین نام هوشمند در سکوی خدمات دیجیتال کاتب

راه اندازی سرویس تعیین نام هوشمند در سکوی خدمات دیجیتال کاتب به گزارش علم عدل، سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از طریق اندازی سرویس جدید «تعیین نام هوشمند» در سکوی خدمات دیجیتال کاتب اطلاع داد و اظهار داشت: یکی از چالش های مهم و زمان بر در فرایند تاسیس شخصیت های حقوقی، تعیین نام مناسب و مطابق با قوانین و مقررات بوده است.



به گزارش علم عدل به نقل از قوه قضاییه، محسن طاهریان سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اشاره به فناوری های پیشرفته بکار رفته در سرویس جدید «تعیین نام هوشمند»، اظهار نمود: الگوریتم تعیین نام هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نامهای پیشنهادی متقاضیان را به دقت بررسی نموده و بر مبنای قواعد تعیین نام، راهنمایی های لازم را عرضه می دهد. این الگوریتم همینطور با استفاده از روش های سفارش گر، در صورت رد شدن نام پیشنهادی، انتخابهای مشابه و مناسبی را به متقاضی پیشنهاد می دهد.

ایشان در ادامه تصریح کرد: راه اندازی این سرویس گامی مهم در جهت هوشمندسازی خدمات ثبتی و تسهیل امور برای متقاضیان تاسیس شرکت ها بحساب می آید. با استفاده از این سرویس، متقاضیان می توانند به سرعت و سهولت نام مناسب برای شرکت خود برگزیده و فرایند ثبت شرکت را با سرعت بیشتری به پایان برسانند.

سرپرست معاونت توسعه فناوری در تکمیل مزایای مزایای سرویس تعیین نام هوشمند سامانه کاتب، اضافه کرد: سرعت و دقت بالا در انتخاب نام از اهمیت بالایی در فرایند تاسیس شرکت برخوردار می باشد که با ارائه این سرویس جدید فرایند انتخاب نام که قبلاً بسیار زمان بر و مستلزم رجوع حضوری و بررسی های مختلف بود، حالا به سرعت و به شکل آنلاین انجام شده الگوریتم هوشمند با دقت بسیار بالایی نامهای پیشنهادی را بررسی نموده و از انتخاب نامهای تکراری، مشابه یا مغایر با قوانین جلوگیری می کند.

طاهریان افزایش شفافیت و کاهش ابهام را سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و اضافه کرد: الگوریتم های سرویس جدید با عنایت به قوانین و مقررات دقیق تعیین نام، به متقاضیان کمک می نماید تا از انتخاب نام هایی که با قوانین مغایرت دارند، اجتناب وبا عرضه راهنمایی های روشن و دقیق، به مردم کمک می نماید تا نامی مناسب و متناسب با فعالیت شرکت خود انتخاب کنند.

سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزایش رضایت مندی متقضایان را پر اهمیت دانسته و تصریح کرد: رابط کاربری ساده و روان این سرویس، استفاده از آنرا برای همه افراد آسان و با عرضه انتخابهای متنوع و مشابه، به مردم کمک می نماید تا نامی را انتخاب کنند که با سلیقه و نیازهای آنها مطابقت داشته باشد.

طاهریان اضافه کرد: با حذف مراحل اضافی و کاهش رجوع حضوری، هزینه های در ارتباط با تاسیس شرکت به صورت قابل توجهی کاهش و با سرعت بخشیدن به فرایند انتخاب نام، امکان استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره وری در سازمان ثبت اسناد فراهم می شود.

سرپرست معاونت توسعه فناوری سازمان ثبت تصریح کرد: این سرویس با تسهیل فرایند ثبت شرکت، به رشد و توسعه کسب وکارهای نوپا کمک شایانی کرده، چونکه انتخاب یک نام مناسب و متمایز، یکی از عاملهای مهم در افزایش رقابت پذیری یک کسب و کار است.



1403/07/30
09:05:57
5.0 / 5
15
تگهای خبر: اسناد , ثبت , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت