دبیر مرجع ملی حقوق كودك اعلام كرد

ایجاد مجتمع شوق زندگی ویژه کودکان کار و خیابان در تهران

ایجاد مجتمع شوق زندگی ویژه کودکان کار و خیابان در تهران به گزارش علم عدل، دبیر مرجع ملی حقوق کودک اظهار داشت: مجتمع شوق زندگی ویژه خردسالان کار و خیابان در تهران ایجاد خواهد شد.



علی کاظمی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: موضوع گسترش مجتمع شوق زندگی که مرجع ملی حقوق کودک بدنبال آن بود، در سند تحول و تعالی قوه قضاییه درج شده و به عنوان یک اقدام زیربنایی در نظر گرفته شده است و هم اکنون با محوریت دادستانی کل کشور در استانهای مختلف درحال راه اندازی است. ما شاهدیم که در استان زنجان و فارس و استانهای دیگر این مجتمع ها ایجاد می شود و الان در ۱۰ استان این مجتمع ها به راه افتاده است.

وی اضافه کرد: در تهران منتظر هستیم که به زودی مجتمع شوق زندگی خردسالان کار و خیابان ایجاد شود البته ما یک مجتمع شوق زندگی برای خردسالان بی سرپرست در تهران داریم و ان شاءالله مجتمع شوق زندگی خردسالان کار و خیابان هم در تهران ایجاد خواهد شد.

کاظمی با اعلان اینکه مجتمع تهران با مجتمع های دیگر متفاوت می باشد، اظهار داشت: مجتمع های دیگر، قضایی است و سایر دست اندرکاران که شامل دستگاه های اجرائی حامی کودکان، مثل بهزیستی و دانشکده علوم پزشکی و ثبت احوال خصوصاً نهادهای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد و سایر حامیان خردسالان مستقر می شوند. در تهران مکان متعلق به بهزیستی است و دستگاه های مختلف و نهادهای مردمی هم هستند. یکی از قضات شریف دادگستری هم در آنجا حضور دارد و کار را مدیریت می کند. همین طور مجتمع تهران تخصصی است و برخلاف مجتمع های دیگر که در استانهای دیگر بصورت عام به وجود آمده بصورت تخصصی در مورد خردسالان بی سرپرست کار می کند.

وی اشاره کرد: در پی این هستیم که شیوه نامه مربوط به شیوه عمل این مجتمع ها را باتوجه به تجاربی که تا الان به وجود آمده و با کمک متولیان امر در قوه قضاییه شامل دادستانی کل و معاونت راهبردی قوه قضاییه و با حضور مدیران مجتمع های شوق زندگی و مدیران سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های مربوط تدوین نماییم تا تجارب حاصله در قالب یک متن مشخص تدوین شود و به راهنمایی برای عمل در این مجتمع ها تبدیل گردد.





منبع:

1403/07/18
09:43:58
5.0 / 5
89
تگهای خبر: پزشك , ثبت , حامی , دادستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت