رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد

وصول ۴۰ درصد مطالبات بانکی کشور در ۱۰ ماهه سالجاری در استان تهران

وصول ۴۰ درصد مطالبات بانکی کشور در ۱۰ ماهه سالجاری در استان تهران به گزارش علم عدل، رؤسا و کارکنان واحدهای ثبتی «کن»، «زیبادشت»، «سعادت آباد»، «نارمک»، «قلهک» و «شمیرانات» شهر تهران در نشست صمیمانه و هم اندیشی با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موانع و راهکارهای ارتقاء بیشتر خدمات ثبتی در این کلانشهر را مورد بررسی قرار دادند.



به گزارش علم عدل به نقل از ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با رؤسا و کارکنان واحدهای ثبتی «کن»، «زیبادشت»، «سعادت آباد»، «نارمک»، «قلهک» و «شمیرانات» شهر تهران که بامداد امروز پنج شنبه ۲۶بهمن ماه ۱۴۰۲ در سازمان ثبت برگزار شد، با تصریح بر حجم بالای خدمت رسانی در واحدهای ثبتی تهران و وجود حسایست ها و ارزش بالای اراضی و املاک در این شهر، به تحولات شتابان و رویکردها و اقدامات تحول آفرین سازمان ثبت در سالهای اخیر جهت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات ثبتی برای عرضه خدمات سریع تر و دقیق تر به مردم و کاهش حجم کاری نیروی انسانی محدود این بخش اشاره نمود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وجود مدیران و کارکنان جهادی در سازمان ثبت بخصوص در تهران، سیاست های جانشین پروری و میدان دادن به مدیران جوان، متعهد و متخصص و دریافت ایده های نو و به روز درون و برون سازمانی اشاره نمود و اظهار نمود: امروزه جوانان می توانند با صبر، حوصله و پاکدستی واحدهای ثبتی را به خوبی مدیریت کنند.

وی ضمن اشاره به حجم بالای کار در ادارات اجرای اسناد رسمی در استان ها اظهار نمود: بخش زیادی از فرآیندهای این حوزه طی سه ماه آینده به صورت الکترونیکی عرضه خواهد شد که این امر بار زیادی را از دوش همکاران ما که بیشتر از ساعات مقرر اداری فعالیت می نمایند برمی دارد.

بابایی با قدردانی از زحمات و تلاشهای ثبت استان تهران و رشد شاخصهای عملکردی در این عرصه اظهار داشت: با رونمایی از سکوی خدمات یکپارچه ثبتی یا «کاتب» از جانب رئیس قوه قضاییه در روزهای دهه فجر سالجاری، در آینده نزدیک کاهش قابل توجهی در مراجعات به ادارات ثبت صورت خواهد گرفت.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت هوشیاری رؤسا و کارکنان واحدهای ثبتی بخصوص در مناطقی که ارزش املاک بالا و دلالان و واسطه گرها تحت عناوین و شیوه های مختلف به دنبال سوءاستفاده از روزنه ها برای تعرض به حقوق دیگران هستند، خاطرنشان کرد: باید در این حوزه با شناسایی تحرکات و دام های این گونه افراد و پیشگیری از تردد کارچاق کن ها به ادارات، هرچه بیشتر از محیط کاری و حق و حقوق مردم مراقبت کرد و با تمرکز بر برنامه ها و سیاست های سازمانی، تسریع در هوشمندسازی خدمات و تکمیل چرخه فناورانه را در اولویت قرار داد.

بابایی از وضعیت نامناسب و عدم توجه به شرایط رفاهی و معیشتی کارکنان این سازمان بخصوص ضعف در تشکیل تعاونی های فعال مسکن و مصرف در خلال سالیان متمادی انتقاد نمود و از مدیران کل استان ها خواست با جدیت برنامه های این حوزه را پیگیری کنند.

اسناد صادره استان تهران در ده ماهه سالجاری بیشتر از مجموع اسناد صادره ۱۰ استان کشور است

محمد افخمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران هم در این جلسه با بیان وصول ۴۰ درصد مطالبات بانکی کل کشور در استان تهران در ۱۰ ماهه سال جاری اظهار داشت: در این استان باوجود چالش های فراوان بخصوص کمبود نیروی انسانی و حجم کار بسیار بالا، گامهای بزرگی برداشته شده و همکاران ما به صورت شبانه روزی درحال خدمت رسانی هستند.

افخمی تصریح کرد: تعداد مزایده های برگزار شده طی ۱۰ ما نخست سالجاری در استان تهران نسبت به زمان مشابه پارسال بیشتر از دو برابر افزایش پیدا کرده و تا این وقت از سال حدود ۴ هزار مزایده برگزار شده که به نظر می آید تا آخر سال جاری به بیشتر از ۵ هزار مزایده برسد.

وی با اظهار امیدواری از به روز رسانی خدمات اجرای اسناد رسمی در سال آینده، راه اندازی بسترهای الکترونیکی جدید را باعث کاهش مراجعات غیر ضروری مردم دانست و با تشریح وضعیت اختبار یا آزمون شفاهی جذب سردفتر اسناد رسمی اظهار داشت: از یک هزار و ۸۵۶ قبولی آزمون سردفتری اسناد رسمی استان تهران تا کنون از ۹۸۹ نفر اختبار به عمل آمده است.

تثبیت ۷۵ درصدی اراضی و املاک استان تهران، برابری اسناد صادره استان تهران با اسناد بیشتر از ۱۰ استان کشور در ۱۰ ماهه سالجاری، انجام ۵۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی، رشد بازرسی ها و نظارت ها و تثبیت مالکیت ۷ هزار و ۵۲۹ قطعه از واحدهای صنعتی، از دیگر مواردی بود که مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران به آنها اشاره نمود.

در ادامه این نشست، صفدر کشاورز، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اشاره به اهم مأموریت ها و برنامه های حوزه املاک و حدنگاری و تکالیف این سازمان، به تعریف مرحله به مرحله فرآیندهای این حوزه و ارسال آن به معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی جهت تکمیل چرخه فناورانه و هوشمندسازی خدمات اشاره نمود و اضافه کرد: ایجاد کارگزاری های حقوقی، فنی و مهندسی ثبتی زیر نظر سردفتران اسناد رسمی بر مبنای تکالیف برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفته و ۳۱ خدمت تخصصی دفاتر در این حوزه تعریف شده است که این اقدام هم لازمه هوشمندسازی و عرضه خدمات به روز ثبتی با عنایت به زنده و در جریان بودن فرآیندهای گسترده این سازمان است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت هم در این جلسه و هم اندیشی اظهار داشت: خط قرمز ما قانون و اخلاق است و تخطی از این اصول باعث برخوردهای جدی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برجسته سازی و اغراق در بعضی اظهارنظرها پیرامون تخلفات و ذهنیت سازی های صورت گرفته در این حوزه اظهار نمود: خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و صیانت از مدیران و کارکنان، از سیاست های مهم این حوزه است.

در این مراسم معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت هم به تشریح برنامه ها و سیاست های این حوزه پرداخت و در انتها برخی از کارکنان به نمایندگی واحدهای ثبتی، مسائل، موانع و راهکارهای خویش را جهت ارتقاء خدمات و رفع برخی کمبودها و محدودیت ها مطرح و عرضه دادند.




1402/11/28
09:02:25
5.0 / 5
416
تگهای خبر: آزمون , اسناد , ثبت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت